2022’nin Afet Tatbikat Yılı olarak ilan edilmesi kapsamında, Ardahan’da gerçekleştirilen Yerel Düzey Afet Müdahale Planı (TAMP) Ardahan Saha Tatbikatına, Ardahan Üniversitesi Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü öğrencileri ve öğretim elemanları da aktif katılım sağladı.
Gürçayır Mahallesi Eski Beton Santrali Sahasında düzenlenen tatbikat, Ardahan Valisi Hüseyin Öner başkanlığında gerçekleştirildi. Tatbikata, üniversitemiz Rektörü Prof. Dr. Mehmet Biber, İl Emniyet Müdürü Ünsal Hayal, İl Jandarma Komutanı Ali Naci Aldemir, Afet ve Acil Durum Koordinasyon Kurulu üyeleri, 23 Afet Hizmet Grubu, 47 araç ve 198 personel katılım gösterdi.
Tatbikat Senaryosu ve Üniversitemizin Katkısı
Tatbikat senaryosu kapsamında, bir afet durumunda yapılacak müdahaleler ve alınacak önlemler pratiğe döküldü. Senaryo doğrultusunda ekipler afet bölgesinde koordinasyon sağlayarak müdahalelerde bulundu ve ihtiyaç taleplerinde bulundu.
Ardahan Üniversitesi Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü olarak, öğrencilerimiz ve akademisyenlerimizle birlikte tatbikatın tüm aşamalarında görev aldık. Öğrencilerimiz, afet sahasında görev yapan ekiplere destek vererek hem teorik bilgilerini uygulamalı olarak deneyimleme fırsatı buldu hem de saha uygulamalarıyla kriz yönetiminde pratik kazandı.
Tatbikatın Önemi
Bu tür tatbikatlar, olası bir afet durumunda kurumlar arası iş birliği ve koordinasyonu geliştirmek açısından büyük önem taşıyor. Aynı zamanda, afet yönetimi alanında eğitim alan öğrencilerimiz için eşsiz bir deneyim sağlıyor.
Ardahan Üniversitesi olarak, afetlere hazırlık ve müdahale süreçlerinde aktif rol almaya ve öğrencilerimizi bu alanda en iyi şekilde yetiştirmeye devam edeceğiz.
Tatbikatta görev alan tüm ekipleri tebrik ediyor, iş birliği için teşekkür ediyoruz.